להיראות קול - להישאר מוגנים

להיראות קול - להישאר מוגנים

בחום הישראלי נדמה שאין תחליף למכנסיים קצרים ולגופיות, ומצד שני – ככל שהעור חשוף יותר הסיכוי להתפתחות של אחד מסרטני העור עולה. מה עושים? בלוגרית האופנה יאנה דרום עם כמה פתרונות אופנתיים במיוחד שיעזרו לכם להעביר את הקיץ בבטיחות ובמלוא הסטייל.

אנשים שחולים או שהחלימו מסרטן, ולא רק מסרטן העור מסוג מלנומה, מונחים על ידי הרופאים שלהם לא להיחשף לשמש בזמן הטיפולים ולאחריהם – ואלה מודעים ונזהרים. לעומתם, אנשים בריאים נוטים להישמר מפני קרני ה־UV המזיקות רק כשהם בים או בבריכה, אבל שוכחים את הרגעים הקטנים של חשיפה לשמש בקפיצה לסופר, ישיבה בבית קפה או יציאה לריצה, רגעים שמצטברים לכדי נזק מתמשך.

בישראל נדמה שהקיץ נמשך הרבה יותר משלושה חודשים, בטח בשנים האחרונות, ולכן דווקא אצלנו קיים צורך מוגבר להגנה על גופנו מפני נזקי קרינת השמש. מצד שני, כל כך חם שבעונה החמה אנשים נוטים להסתפק בגופייה ובמכנסיים קצרים. טבעי שרובנו לא נרגיש בנוח ללבוש מכנסיים ארוכים בזמן חמסין, אבל חשוב לזכור שמודעות יכולה להציל חיים, ואפילו אפשר ליישב את הניגודים. "אני מאמינה שבן אדם צריך להרגיש טוב עם עצמו", אומרת יאנה דרום, שבמקביל להיותה בלוגרית אופנה, יזמית ובעלים של 'יאנה פאשן', חנויות אופנה לנשים המתמודדות עם סרטן שד,  היא גם מרצה ומחברת רב המכר המדריך לשמחת חיים. 

"אם אנחנו בוחרים מה ללבוש כדי להישמר מפני השמש ומרגישים שזו בחירה חכמה אך לא בהכרח כזו שמחמיאה לנו, יש פתרונות, ואפשר למצוא את האיזון בין הגנה על הגוף לבין להיות שלמים עם הבחירות האופנתיות שלנו".

יאנה, שהחלימה בעצמה מסרטן השד לפני 12 שנה, גילתה שאין פתרונות לנשים מחלימות בתחום ההלבשה התחתונה ובגדי הים. "הבנתי שאני צריכה לשנות את סגנון הלבוש שלי בצורה שתהיה גם אופנתית וגם תסתיר את ההבדל בין השדיים", היא אומרת. בעקבות התובנות החדשות, דרום למדה סטיילינג ואופנה, פתחה את העסק שלה 'יאנה פאשן' ומעבירה הרצאות לגברים ולנשים בנושא "איך לגדל שמחת חיים" שיצרה בעצמה.

על פי דרום, מומלץ לחשוב מחדש על הדרך שבה אנחנו מתלבשים בחודשים החמים ולהבין שהלבוש שלנו הוא גם ביטוי אישי וגם אמצעי הגנה על העור. הנה כמה טיפים על פי דרום לסטייילינג שהוא גם קליל, גם אוורירי וגם מספק הגנה גבוהה לגוף.

סיפור כיסוי

את הידיים והרגליים חשוב לכסות ביום־יום ולבחור במכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים ארוכים מבדים קלילים, נוחים ואופנתיים. רצוי גם לא ללבוש מחשוף עמוק מדי שיוצר שטח פנים גדול להיווצרות כתמי פיגמנטציה ונקודות חן כתוצאה מחשיפה לשמש. הבחירה העדיפה היא חולצות עם מִפתח עגול ולא רחב, שצמוד יחסית לצוואר. דרום ממליצה לאמץ את שיטת הבצל: הקו המנחה בבניית ההופעה היומית הוא לבישת חלק עליון שאפשר לפשוט כשנכנסים למבנה סגור, ממש כמו שמקלפים את קליפות הבצל. כך לא תישארו בבגדים ארוכים כאשר זה לא הכרחי.

מה בארון?

מבין פרטי הלבוש המומלצים לקיץ בטוח הוא הקימונו, מעין עליונית בעלת שרוולים הרחבים שמאפשר לרוח לצנן את הגוף. בחרו קימונו מבדים קלילים ונושמים וצבעים חיים שיקפיצו כל לוק סטנדרטי. עוד פריט מומלץ הוא חולצה מכופתרת. לא חשוב אם בחרתן בחולצה מכופתרת נשית או כזו שהושאלה מבן הזוג, מדובר בעליונית מצוינת לחודשי הקיץ. הקפידו על גזרה רחבה שהיא 'לוס' על הגוף. ניתן לקשור את שולי הבד קרוב לבטן או ללכת על גרסה פתוחה, מבלי לכפתר את החולצה. קיפול קל של השרוולים יוסיף שיק להופעה ויחמיא לגוף.

נסו גם את לוק ה'אוברסייז', שהפך ליותר ויותר אופנתי בשנים האחרונות. טי שרט או כל חולצה מבד בהיר ונושם שגדולה עליכם בכמה מידות, תעבוד נפלא על מבני גוף שונים. תוכלו לשדך לה מכנסיים צמודים יותר כדי להבליט את הניגודיות או ללכת על לוק שלם של אוברסייז עם מכנסיים רחבים. אגב, מי שמוותר על מכנסיים קצרים כדי להגן על עצמו מהחשיפה לשמש יכול ליהנות משלל גזרות רחבות מבדים רכים ונשפכים שמעניקים תחושה טובה יותר מג'ינס. לחובבות השמלות, בחרו בשמלות מידי או מקסי לא צמודות עם שרוול קצר (לפחות), וספקו הגנה נוספת לאזורים החשופים שלכן באמצעות מריחת קרם הגנה. שמלות מספקות אוורור מקסימלי ותחושה קלילה ונוחה למשך כל היום.

בעונות המעבר, כשמזג האוויר לא ממש חם, אנחנו יותר עטופים ומוגנים. ההמלצה לחודשי המעבר היא שימוש בעליוניות שניתן ללבוש ולפשוט לפי שינויי הטמפרטורות. בין האפשרויות המובילות: ז'קט מחויט ליציאה למשרד, ז'קט ג'ינס ליציאה קלילה מהבית וסווטשירט מגניב מעל חולצה או גופייה למראה ספורטיבי.

מבחן בד

סוג הבד שממנו עשוי הבגד משפיע על מידת ההגנה שלו מפני השמש. מצד אחד, בדים שארוגים בצפיפות, כמו ג'ינס, צמר או בדים מסיבים סינתטיים, מגנים יותר על הגוף מנזקי השמש מאשר בדים שקופים, דקים או כאלו שארוגים ברפיון ומחוררים (הדרך הפשוטה לגלות אם הבגד שלכם מספק הגנה מקרני השמש היא להצמיד אותו לאור ולראות אם הוא חודר דרכו) מצד שני, הבדים החמים האלו ממש לא רלוונטיים לקיץ הישראלי. מה עושים? במקרים כאלו, ההמלצה היא שכל כיסוי עדיף על העדר כיסוי. בחרו בדים נושמים מסיבים טבעיים כמו כותנה, פשתן או משי וודאו שהתחושה על הגוף היא נוחה ולא כבדה. תוכלו ליהנות גם מיתרונות בד ויסקוזה שלא נצמד לגוף. באופן כללי העדיפו גזרות גדולות ממידתכם שלא נדבקות לעור בלחות הגבוהה. זכרו גם שצבעים כהים קולטים יותר חום, ולכן מומלץ לבחור בגוונים בהירים שמחמיאים לגוון העור שלכם – בעיקר בחלק העליון. אם אתם חובבי ים, כדאי לבחור בבגד ים עם שרוולים ארוכים מבד מסנן קרינה. הקפידו על כובע רחב שוליים בחוף ובכל יציאה מהבית. ולא לשכוח להימרח היטב בקרם הגנה.


יאנה דרום יזמית מרצה ומחברת רב המכר "המדריך לשמחת חיים": לעמוד האינסטגרם | לעמוד הפייסבוק

כתבות תוכן בפוטר

תכנים מומלצים עבורך

עשו הכול כדי לא להיכנס לסטטיסטיקה

ענבל כהן־תובל, מנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן העור, על הפעילות להעלאת המודעות, התמיכה בחולים בימי המלחמה וגם הרגע שבו פגשה את המחלה במקום הכי קרוב אליה.
מלנומה – אתם שאלתם וד"ר שפירא משיבה

ד"ר רוני שפירא פרומר, מנהלת מכון אלה למלבאום לאימון האונקולוגיה ומלנומה במרכז הרפואי שיבא משיבה בסרטון על שאלות שהתקבלו מגולשים לגבי סרטן העור.

שאלות שחשוב לשאול את הצוות הרפואי

יש סיבות שונות לחזור לעבודה. הסרטון הבא ידבר על היתרונות בשמירה על שגרת עבודה בזמן הטיפולים לצד דברים נוספים שחשוב לזכור.